U JVP Grada Rijeke - Vatrogasnoj postaja Vežica 26. studenog održan je radni sastanak s temom izrade standardnih operativnih postupaka temeljem Programa aktivnosti 2019.

Navedeni se dokumenti odnose na definiranje standardnih operativnih procesa za potrebe žurnog prebacivanja vatrogasne i teške mehanizacije s kopna na otoke i udaljenije poluotoke i obratno, kao i na definiranje usklađenog djelovanja u akcijama gašenja požara na moru i pomorskim objektima. Sastanku su prisustvovali glavni vatrogasni zapovjednik Slavko Tucaković te zapovjednici s priobalja uključujući i Državnu vatrogasnu intervencijsku postrojbu, predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastukture te predstavnici Ministarstva obrane i ZOS-a GS OS RH. Kako je rečeno na sastanku, spašavanje na moru uključuje brojne sudionike te je nužno jasno propisati što su čija zaduženja kao i načini djelovanja.

Krajem rujna ove godine održan je pripremni sastanak na ovu temu na kojem je zaključeno kako je nužno izvršiti uvid u brodove Hrvatske ratne mornarice te će se, temeljem tog izvida, izraditi prijedlog glavnih i pričuvnih mjesta ukrcaja i iskrcaja tehnike te ljudstva.

Vezano za prebacivanje teške mehanizacije na otoke, kapetan fregate Šimun Svalina rekao je kako postoji operativni plan pružanja civilnim strukturama pri čemu su njihove snage od početka lipnja do kraja rujna u 1. stupnju pripravnosti. Predloženo je da se naprave radijusi udaljenosti unutar kojih bi bilo naznačeno koliko je točno potrebno za dolazak broda na određenu lokaciju od trenutka poziva.

Predstavnici Hrvatske vatrogasne zajednice, zapovjednik DVIP-a Split Joško Gračnić i zamjenik zapovjednika JVP-a Split Mario Mikas obišli su brodove za gašenje požara u Vojnoj luci Lora te provjerili dimenzije brodova kako bi ustvrdili koliko vatrogasnih vozila stane u pojedino plovilo. Na sastanku je rečeno i kako je za desatne brodove dovoljna obala gdje mogu spustiti rampe te da za njih nije bitno pristanište. Naglašeno je i kako se u slučaju izvanrednih događaja prvo zovu civilni brodovi jer su oni brži i odstupniji, uz odobrenje Lučke kapetanije te treba definirati ukrcajne točke što će stvoriti temelj za daljnu standardizaciju.

Rasprava se vodila oko načina informiranja o izvanrednom događaju pri čemu je zaključeno kako će ŽVOC o tome javiti VOS-u (tj. u ljetnoj sezoni OVZ-u) koji potom o svemu obaviještava glavnog vatrogasnog zapovjednika. ŽVOC je dužan o aktivnostima na području svoje županije obavijestiti nadležnu Lučku kapetaniju, a VOS komunicira i dogovara daljnje postupanje s MORH-om.

Zapovjednici priobalja na sastanku su iznijeli svoja dosadašnja iskustva u gašenju požara broda, pri čemu je naglašeno kako se uključivanje vatrogasaca u ovakve intervencije treba točno zakonski regulirati. Jer kako je zaključeno, Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka), glavni su akteri u intervencijama kod akcidenata na moru, a vatrogasci se uključuju po potrebi sa svojim raspoloživim kapacitetima. Zaključak je i kako će daljnje definiranje SOP-ova voditi manja radna skupina nakon čega će se izraditi pravilnik.

Nakon sastanka, uslijedio je posjet Lučkoj kapetaniji Rijeka i Nacionalnoj središnjici za usklađivanje traganja i spašavanja na moru MRCC Rijeka. Kako se moglu čuti tijekom radnog posjeta, njihov glavni zadatak je usklađivanje traganja i spašavanja na moru, obavljanje nadzora pomorskog prometa te kontrola sigurnosti plovidbe kao i koordiniranje djelovanja u slučaju iznenadnog onečišćenja mora. Zbog sve veće popularnosti nautičkog turizma imaju sve više aktivnosti, a najviše akcija bilježe u ljetnom razdoblju, od čega se izdavajaju brodovi koji su ostali bez pogona ili su se nasukali.